Як повідомляє Fast Company, все більшою популярністю серед роботодавців користується відстеження акаунтів співробітників у соціальних мережах і блогах.
Роботодавців все більше цікавлять особисті дані претендентів, розміщені у соціальних мережах Facebook, Twitter, і YouTube. Шукають компрометуючі фотографії, нецензурні коментарі і демонстрацію прихильності до поганих звичок.
За результатами минулорічного дослідження, проведеного компанією Proofpoint Inc, в організаціях з чисельністю понад 1000 чоловік 8% звільнень припадає на тих, хто запідозрений у некоректній поведінці у соціальних мережах. Зростання цього показника очевидне - роком раніше він становив лише 4%.
На сьогоднішній день на ринку надання послуг навіть з'явилися організації, що надають для роботодавців дані про їх співробітників в соціальних мережах, однією з таких компаній є Social Intelligence Corp. Компанія пропонує послуги докладної перевірки облікових записів претендентів на посаду та моніторингу активності співробітників корпорації.
За словами голови SIC Макса Дракера, деякі американські компанії карали своїх співробітників за порушення правил публікації та обміну мультимедіа-файлами, за обговорення внутрішньої інформації компанії в он-лайн-месенджерах, а також за порушення правил публікації в блогах.
Також у процесі моніторингу відслідковуються і позитивні характеристики - контакти та рекомендації у професійній мережі LinkedIn, експертні коментарі в блогах, приклади успішної роботи на фотографіях.
Діяльність подібних організацій вже викликала хвилю обурення. Приміром, уряд Німеччини просуває законопроект, який заборонить роботодавцям стежити за інтернет-активністю своїх підлеглих без вагомих на те причин, а також враховувати он-лайн-профіль при пошуку нових працівників.
Але Макс Дракер говорить, що з юридичної точки зору, діяльність його компанії легальна, оскільки вона збирає тільки відкриту інформацію, розміщену самим користувачем, а висловлені про об'єкт думки третіх сторін або інформація, що порушує закон, ігнорується.